'Onderzoek: van fictie naar feiten?'

Themamiddag dinsdag 17 november 2015

Geplaatst op 5 november 2015 in 'test'
Sinds jaar en dag wordt er in onderzoek gebruik gemaakt van vragenlijsten. Maar mensen doen vaak anders dan dat ze zeggen te doen. Hoe komt dat? Werkt onderzoek met vragenlijsten dan wel? Waar zit de grens aan op vragenlijst gebaseerd onderzoek voor het nemen van besluiten over business of media-inzet?
 
Aan de andere kant worden bedrijven steeds meer data driven en halen informatie uit data gebaseerd op feitelijk geregistreerd gedrag. Vragen die tijdens de themamiddag aan bod komen zijn onder andere: ‘Waar zit de grens aan deze op feiten gebaseerde data voor het nemen van besluiten over business of media inzet?’, ‘Hoe kunnen we als mediabranche beide typen onderzoek het beste gebruiken om een optimaal effect uit mediacampagnes te realiseren?’ en ‘Hoe kunnen we omgaan met de toenemende drang van bedrijven om data driven te denken zonder het menselijke aspect van het mediavak uit het oog te verliezen?’

Als moderator is Frans Kok (CustomerPulse/Het Mediacensus Bureau) aan het programma toegevoegd. Zo heeft Joris Merks (Google) meer tijd om een presentatie te geven naast de reeds bekende namen Lucas Hulsebos (DVJ-Insights) en Walter Flaat (DAN DNA).

Nieuwsgierig geworden? Meld je dan nu aan. Klik hier om jezelf aan te melden!

Sprekers

frans kok
 

Frans Kok (partner CustomerPulse/ eigenaar Het Mediacensus Bureau) - moderator
Expert op het gebied van zowel kwalitatief als kwantitatief onderzoek naar media- en marketingcommunicatie.
 

Joris merks
 

Joris Merks (Head digital transformation Google)
Verantwoordelijk voor creatie van een onderzoeksinfrastructuur die marketeers helpt om online en offline marketingstrategieën te integreren. Zijn meest recente boek is: 'Think and grow digital'.

lucas hulsebos
 

Lucas Hulsebos (managing consultant DVJ-Insights)
Ruim 20 jaar ervaring in marktonderzoek op het gebied van global branding en advertising research voor verschillende bedrijven binnen en buiten Nederland. 

walter flaat
 

Walter Flaat (managing director DAN DNA)
Levert bouwstenen voor betere campagnes; bouwstenen in de vorm van data. Hij voelt zich verantwoordelijk om de evolutie naar data gedreven marketing aan te jagen.

Programma:
15:30 Ontvangst
16:00 Aanvang programma
17:30 Netwerkborrel
19:00 Einde

Locatie:
Dauphine
Prins Bernhardplein 175
1097 BL Amsterdam

MWG-leden hebben gratis toegang tot de themamiddagen. Niet-leden betalen € 70,- ex. BTW. Meer informatie over MWG lidmaatschap vind je hier.