YIM

YIM

YIM is media. YIM is inspiratie. YIM is jong. En YIM is een kans voor jonge media talenten zich te tonen aan de buitenwereld.

De YIM (Young in Media) commissie is in 2000 opgericht als onderdeel van de VEA en heeft als doel het inspireren en helpen van jonge mensen in de media. Kerngedachte bij de oprichting was dat te weinig mediavakmensen van de nieuwe generatie beseften dat het hebben van een sterke mening over zowel het kwantitatieve als kwalitatieve aspect van het vak essentieel is voor een verdere ontwikkeling.

Om jonge talenten te helpen zich te ontwikkelen worden door het jaar heen diverse activiteiten ontwikkeld, zoals het YIM-weekend en de YIM talent competitie. Dit jaar wordt hier voor het eerst ook het Cannes Lions event aan toegevoegd. Uitgangspunt bij deze activiteiten is het bieden van kwalitatieve (doch leuke) ervaringen waarbij toekomstige talenten door de absolute top uit de branche geïnspireerd worden en zich aan de hand van realistische cases kunnen bewijzen. Onder de naam YIM @ Night wordt meerdere keren per jaar een bijeenkomst georganiseerd waarbij we voor interessante onderwerpen inclusief sprekers zorgen, uiteraard gecombineerd met een gezellige borrel!

In de afgelopen jaren hebben al diverse mensen de kans gepakt om via YIM in de spotlights van de gehele industrie te komen. Door mee te doen aan de YIM talent competitie maken deelnemers namelijk kans om een AMMA Award in de wacht te slepen voor ‘Media Talent van het Jaar’, een zeer eervolle prijs. Datzelfde geldt voor het Cannes Lions Event waarbij het winnende koppel voor Nederland mag meedoen aan het prestigieuze internationale event dat elke zomer in Cannes plaatsvindt.

De commissie – welke zich primair richt op de jonge talenten van mediabureaus, reclamebureaus en exploitanten/uitgevers – wordt gevormd door 6 enthousiaste jonge vakmensen die ooit zelf meegedaan hebben aan één van de activiteiten van YIM.