M-Talks Influencer
Events

10/12/19 | M-Talks 'Doe mij maar een influencer'


Doe mij maar een influencer! Hoe vaak staat dat niet in een briefing, of vraag je er zelf om als marketeer? Influencers zijn immens populair. Niet alleen op YouTube en Instagram, maar ook in marketingland. Het was hoog tijd om het hier met elkaar over te hebben!

Dit deden we niet met geijkte succesverhalen van influencers of de standaard tips-en-tops. Want dat wordt al genoeg gedaan. Nee, wij lieten er een ander licht op schijnen: wat maakt een influencer en hoe nieuw is dit nu eigenlijk? Wat doet het met de maatschappij? Hoe zou een merk ermee om moeten gaan? Welke ROI kun je eruit halen? En moeten we dit allemaal wel willen?

Hiervoor hadden we een fantastische keur aan sprekers: we openden met niemand minder dan Doortje Smithuijsen, journalist en filosoof die onlangs de documentaire 'mijn dochter de vlogger' heeft gemaakt.
Senior Manager Influencer Marketing bij Wavemaker én zelf influencer Ivvy-Chloé van de Geer liet ons hierna zien dat een 100% influencer-mediaplan effectief kan zijn. 

Ons discussiepanel bestond uit niemand minder dan Dennis Weening. Hij is dit jaar het influencer marketingbureau No Fronts gestart. Hij zal dus dagelijks briefings krijgen met: 'Doe mij maar een influencer'. Met zijn visie als kersverse bureaudirecteur tegenover de visie van Norbert Mirani en Benjamin van der Kloet was dit een mooie discussie. Het was een mooie middag!

 
fullsizeoutput_1   0_1   0-3_1   0-2 0-4
Doortje Smithuijsen
Journalist/filosoof
  Ivvy-Chloé van de Geer
Senior Manager
Influencer Marketing
  Norbert Mirani
Science of the Time
  Benjamin van der Kloet
Head of Marketing
Innocent drinks/YIM
Dennis Weening
No Fronts

Uiteraard nodigden we jullie niet uit in een saai zaaltje, dat zou totaal niet passen bij dit onderwerp. Wij hadden de primeur om het allereerste event te zijn in Youseum: het gloednieuwe museum gericht op de social media generatie. Na afloop van het programma had men de gelegenheid om zelf even een tour door Youseum te maken.