Outspoken - congres


Ontdek Outspoken content en bepaal je eigen programma met prikkelende sprekers over innovaties en ontwikkelingen in media.  
 
Patric_Dixon_Outspoken_2   Patrick Dixon, voorzitter Global Change Ltd
The future of media

Futurist Patrick Dixon geeft als keynote speaker zijn blik op wereldwijde trends die van invloed zijn op de media-industrie. Patrick Dixon is de voorzitter van Global Change Ltd en schrijver van zestien boeken over wereldwijde trends, waaronder The Future of Almost Everything. Hij behoort tot de 20 meest invloedrijke zakelijk denkers (bron: Thinkers 50). 
     
     
Victor_Knaap_Outspoken_1   Victor Knaap, Main Monk & CEO MediaMonks
Victor Knaap is Main Monk en CEO van MediaMonks. Victor verhuisde ooit zeilboten voor de kost maar staat tegenwoordig aan het roer van een van de meest succesvolle creatieve productiebedrijven ter wereld. Onder zijn leiding groeide MediaMonks in minder dan twintig jaar tijd van een klein kelderkantoor naar een netwerk van meer dan 950 Monks en 14 kantoren wereldwijd. Victors zakelijk inzicht en kennis van de industrie maken hem tot een opinieleider voor de gehele digitale sector. Naast MediaMonks is Victor executive director van Sir Martin Sorrells S4Capital, het bedrijf waar MediaMonks in de zomer van 2018 mee fuseerde. Ook is hij actief als bestuurslid van crowdfunding platform GET IT DONE en de IAB NL adviesraad.
     
     
Menno Zevenbergen Outspoken   Menno Zevenbergen, Chief Expedition Officer Greenhouse_Conversational
Word jij wel of niet uitgesproken?
Menno is Chief Expedition Officer van Greenhouse_Conversational, onderdeel van WPP. Met een sterke achtergrond in data science ontdekt hij continu de impact van de laatste technologie op consumentengedrag, zoals articifial intelligence, augmented reality, internet of things en natuurlijk voice.  

Geen land als Nederland adopteert zo snel de Google assistant. De consument beweegt naar een nieuwe interface. Binnen de Google assistant en Amazon Alexa wordt maar 1 resultaat uitgesproken; resultaat nummer 2 wordt nooit gehoord. Wordt jouw merk wel of niet uitgesproken? De keuze is aan jou. Winnaars hebben een strategie die is afgestemd op de business doelstellingen en bieden vloeiende en effectieve conversational ervaringen. In zijn verhaal laat Menno zien hoe Nederland ervoor staat en geeft hij antwoord op de vraag: hoe bouw jij in 2019 je conversational strategie en eerste ervaringen? 

Greenhouse_Conversational transformeert merken in winning conversational companies. In 2018 waren zij launching partner van de Google Assistant op mobile met ING en op de Google Home met Auping. 
     
     
Sophie Top - Adidas_1   Sophie Top, Associate Creative Director Adidas
Sophie is Associate Creative Director in het digitale creatieve team van Adidas global. Omdat ze sinds het begin lid is van dit team heeft ze de digitale transformatie van dichtbij meegemaakt. En daarmee de toename in belangstelling van digitale content en marketing. Ze is copywriter, houdt van muziek en vliegt al haar projecten aan als muzieknummers. 'It's all about rhythm,'
     
     
Ike Picone Outspoken (1)   Ike Picone, Docent Media en Journalistieke Studies, vakgroep Communicatiewetenschappen Vrije Universiteit Brussel
Hoe de menselijke geest hacken met desinformatie 

Fake nieuws is een groot probleem. Onze informatievoorziening wordt doordrongen van foutieve informatie en om de democratie te versterken moeten we dit vermijden. Maar is het gebruik van media om mensen te beïnvloeden of manipuleren dan zo eigen aan digitale media? Sensationeel nieuws, politieke spin, branded content… allemaal proberen ze de mediagebruiker te overtuigen om te klikken, te stemmen of te kopen. Ike Picone zoomt uit om fake nieuws in een breder kader te plaatsen; dat van een digitale informatiewereld waar verschillende spelers al dan niet bewust beslag leggen op de geest van de mediagebruiker.   

Ike Picone is docent Media en Journalistieke Studies aan de Vakgroep Communicatiewetenschappen van de Vrije Universiteit Brussel en als Senior Researcher verbonden aan de onderzoeksgroep IMEC-SMIT. Hij beschikt over een uitgebreide expertise in het domein van digitale disruptie in de mediasector, met name inzake journalistiek en nieuwsmedia. De hoofdthema’s in zijn werk zijn onderzoek naar participatief nieuwsgebruik, in het bijzonder hoe burgers nieuws delen, becommentariëren en produceren, de relatie tussen burgers en journalisten en de democratische rol van nieuwe media. Centraal ligt het begrijpen van hoe mensen deelnemen aan media als een sociale praktijk, en welke motivaties en drempels daarbij een rol spelen. 
     
     
Annemarie Swijtink Outspoken

Rik Vandewall
  Annemarie Swijtink, Director Marketing NL & Rik Vandewall, Digital Lead NL McDonalds Nederland
Always open for good times: hoe McDonald’s het favoriete restaurant van Nederland blijft in de digital age

Hoe bouw je een merk in de digital age? Hoe ga je om met de verdere digitalisering en versnippering van het medialandschap en blijf je als wereldmerk lokaal relevant en zichtbaar voor de gasten van vandaag én morgen? Wat betekent mass personalisatie op de schaal van McDonald’s, een global brand dat beweegt van share of voice naar share of culture?

Annemarie Swijtink is als Director Marketing, Communicatie & Insight eindverantwoordelijk voor de gehele marketing – en communicatiestrategie van het merk in Nederland.

Rik Vandewall is als Digital Lead mede verantwoordelijk voor de digitale transformatie van het merk in Nederland. Waaronder de ontwikkeling van de eigen digitale kanalen (mobile / web / email / social) en de verbindende CRM-strategie.
     
     
Wouter van der Horst   Wouter van der Horst, Educator Digital Learning het Rijksmuseum
Avengers x Nachtwacht - het verbinden van visuele culturen

YouTube, Snapchat, Instagram: we leven in een visuele cultuur. Wouter van der Horst legt uit hoe het Rijksmuseum jonge en nieuwe doelgroepen aan zich verbindt door binnen deze platformen de link te leggen met de visuele cultuur van het museum.

Aan de hand van twee voorbeelden, SnapGuide en de nieuwe Rijksmuseum YouTube kanalen, neemt Wouter ons stap voor stap mee door de educatieve contentstrategie van het Rijksmuseum. Zo laat hij zien laat hij zien hoe het bedrijf co-creatie inzet om nieuwe doelgroepen aan zich te binden. 

Wouter van der Horst combineert zijn passie voor geschiedenis, kunst, onderwijs en nieuwe technologie in zijn werk voor het Rijksmuseum als Educator Digital Learning. Hij vertaalt de educatieve missie van het museum naar digitale producten. 
     
     
Jarno Stolk_2   Jarno Stolk, CEO en oprichter Bchain Media
De impact van blockchain op de mediawereld

Jarno Stolk is een onafhankelijke media expert met ruim 20 jaar werkervaring bij bureaus, adverteerders, exploitanten en startup. Hij is oprichter en CEO van Bchain Media, een startup die zich richt op de ontwikkeling van Blockchain toepassingen in marketing en media. In zijn presentatie zal hij vertellen welke impact Blockchain heeft en gaat hebben in de toekomst op de mediawereld.
     
     
Taco Rijssemus Outspoken   Taco Rijssemus, CEO IDTV
Content versus reclame, een routekaart voor contentmarketing

Taco Rijssemus biedt een routekaart voor marketeers door het grillige landschap van contentmarketing. Hij laat aan de hand van voorbeelden zien wanneer content wél en niet werkt. Zijn belangrijkste stelling is dat content vaak helemaal geen content is, maar eerder een reclameboodschap. De voorbeelden zijn inspirerend, grappig en soms een tikje triest (voor wie er geld aan heeft uitgegeven). Taco heeft lange ervaring in leiderschapsfuncties in de media. Hij was onder andere directeur van SBS Productions, KRO en KRO-NCRV en is nu directeur van IDTV. Daar werkt hij op het snijvlak van video, evenementen en online content. Naast content voor TV zoals Wie is de Mol? maakt IDTV content voor merken en organisaties zoals De Bijenkorf, KPMG, Nationaal Comité 4&5 mei, RET, TataSteel etc. 
     
     
Ronen Wolf Outspoken (1)

Peter Minkjan Outspoken
  Ronen Wolf, Co-founder en Partnerships Lead & Peter Minkjan, Co-founder en Social Strategy & Advertising Lead 5PM
YouTube for Brands: Building Audiences and Driving Value for Brands on YouTube

YouTube is naast het grootste video on-demand platform ter wereld, ook de 2e grootste zoekmachine (na Google). Met meer dan 3 miljard zoekopdrachten per maand is YouTube hét startpunt op internet voor video. Een uitgelezen mogelijkheid om jouw doelgroep te bereiken met relevante (search gedreven) content. Waar Google enorm competitief is, is dit binnen YT (nog) niet het geval. Maar hoe kun je YouTube nou zo goed mogelijk inzetten om je inhoudelijke en commerciële doelstellingen te realiseren? 5PM vertelt je in deze sessie alles over de rol van video in de customer journey. Van search gedreven content ontwikkeling naar YEO (YouTube Engine Optimalisatie) en YEA (YouTube Engine Advertising). Tipje van de sluier: het is écht niet altijd nodig om elke dag content te produceren en actueel en/of entertaining te zijn. 

Peter Minkjan was voorheen Social Marketing & Advertising Strateeg bij Likeconomics. Daar werkte hij o.a. voor klanten als RTL, SnappCar, StrongmanRun, Natuur & Milieu en De Bijenkorf. Daarnaast is hij organisator van het Facebook & Instagram Marketing congres. Bij 5PM houdt hij zich als Social Strategy & Advertising Lead bezig met SEO voor YouTube (YEO) en het optimaliseren van de advertising campagnes op YouTube.
Ronen Wolf, voorheen Head of Partnerships RTL MCN en mede-oprichter van het YouTube-kanaal Concentrate, is als creatief/commercieel strateeg voor Brands & Publishers expert op het gebied van optimaliseren van inkomsten uit social video.  
     
     
Steven Outspoken   Stefan Heremans, President Consumer Panel and Media Measurement GfK
Driving change, before change drives you

Het medialandschap evolueert naar een gefragmenteerde en complexe markt waar de grenzen steeds verder vervagen. De mediaonderzoekindustrie heeft een steeds acutere uitdaging om gelijke tred te houden. En met meer technologie dan ooit, is de vraag welke onderzoeken we nu en in de toekomst nodig hebben. Deze presentatie biedt een wereldwijd perspectief op basis van een rondetafelgesprek dat GfK hield met media-experts van Google, Facebook, Coalition for Innovative Media Measurement, UKOM, PMA, CIM en MMS. We bekijken hoe spelers zoals Google en Facebook de media-industrie veranderen. Hoe programmatic en addressable ads van invloed zijn op mediaonderzoek en de rol die Joint Industry Committees in de toekomst spelen. Rechtvaardigen de extra inkomsten die door crossmediaal onderzoek worden gecreëerd, de investering? En hoe zien geïntegreerde bereikscijfers er in de toekomst uit? Stefan heeft een decennium ervaring als consultant voor consumentengoederen. Daarna werkte hij twee jaar voor de raad van bestuur. Vervolgens schaalde hij in drie jaar een nieuwe crossmediale service op van drie naar twintig landen. Tegenwoordig staat hij aan het roer van de Consumer Panel-, Media Measurement- en Netquest-activiteiten bij GfK.
     
     
Marco van Houdt - XITE   Marco van Houdt, Director Advertising XITE
Hoe je als adverteerder de young adults bereikt en activeert in het huidige OTT landschap

Marco van Houdt is 3 jaar werkzaam als director advertising van XITE en verantwoordelijk voor de nationale en internationale advertentiestrategie van het merk. XITE zendt als muziekvideo brand 24/7 de populairste muziekvideo’s uit en biedt met de interactieve music video service een product dat past in het nieuwe kijkerslandschap. De zender is beschikbaar in meer dan 100 miljoen huishoudens in Nederland, België, Duitsland, Qatar, Canada en de Verenigde Staten.  

Tijdens allOut bespreekt Marco hoe XITE’s visie en advertentiestrategie ervoor zorgen dat het bedrijf de doelgroep bereikt, activeert en als kijkers behoudt in het veranderende medialandschap.
     
 

Houd de site in de gaten. Binnenkort worden er meer sprekers bekend gemaakt.