19/3/19 The game is on!



  shutterstock_1205122138

Gamification: een game-changer voor je marketing 

Gamification is namelijk de game-changer voor jouw marketing. Centraal daarbij staat het creëren van intrinsieke motivatie: snelle positieve feedback verschaffen zonder geldelijke beloning, om productief gedrag te versterken. Als je het goed inzet, kun je consumenten activeren, omzet verhogen en werkprestaties verbeteren.

Maar wat is gamification precies? Wat kan het voor je merk doen en waarom zou je ermee aan de slag gaan? Van de wetenschap naar de praktijk; wij nemen je mee in de wereld van gamification.

Sprekers
Joost Raessens, prof. dr. mediatheorie aan de Universiteit Utrecht. Zijn onderzoek richt zich op de ‘ludificatie van cultuur’, met een focus op Games en VR in relatie tot wereldwijde maatschappelijke zaken, zoals klimaatverandering, vluchtelingen en migratie.

Het duo Jasper Leunk en Tim Jansen van Bright Alley namen jullie mee in de wereld van Learning & Development bij werknemers. Ook in de employee tak is het zaak je werknemers te verleiden en gedrag te veranderen om betere performance te behalen. Hoe wordt gamification succesvol ingezet om dit te realiseren? En hoe staat dit in relatie met marketing?
 
joost_raessens jasper_leunk tim_jansen janwillemborsboom
Joost Raessens
prof. dr. Mediatheorie
Universiteit Utrecht
Jasper Leunk
Head of strategy & sales
Bright Alley
Tim Jansen
Game/UX designer
Bright Alley
Jan-Willem Borsboom
VP Media solutions
Ex Machina group