Diversity Event

3/10/18: Diversity Event

 
Als vervolg op het diversiteit congres vorig jaar, organiseerden IAA, IAB Nederland en MWG in oktober dit jaar een tweede editie van het evenement. Omdat het onderwerp diversiteit allen in het marketing-, communicatie- en mediavak raakt, hebben andere organisaties zich aangesloten bij dit initiatief: BVA (Bond van Adverteerders), DDA (Dutch Digital Agencies), stichting Include Now, IDEA (International Dutch Event Association) & VEA (De vereniging van communicatie adviesbureaus).

Bekijk hier de aftermovie: 

Het Diversity Event werd woensdag 3 oktober (vanaf 14:30 uur) georganiseerd in de Zuiderkerk te Amsterdam. Naast een keur aan sprekers en columnisten, werd op het event ook de Kleurrijke 50 bekend gemaakt. Een lijst van 50 opvallende vakgenoten die diversiteit op de kaart zetten. Hiervoor is een samenwerking aangegaan met Raja Felgata en Khalid Ouaziz, die al 8 jaar de Kleurrijke 100 samenstellen.

Bekijk hier de gehele Kleurrijke top 50.

DomF4M6XUAIO7VB_1
Keynotes Kbiri sprak over zijn persoonlijke ervaringen met diversiteit als ondernemer in de creatieve sector. Van de Wiel en Spoelder namen ons mee in hoe Shell hun organisatie inclusiever wil maken. Tenslotte lichtten Koopman en Oosterhout toe hoe stereotypen in reclame werken en wat wij er aan kunnen doen om daar positieve stappen in te maken.

Columnisten
De drie columnisten van de dag waren Kauthar Bouchallikht (De Correspondent), Edwin Reinerie (hoofdredacteur Winq), Jad Kaddour (Faktor) en Arno Peperkoorn (Result en Co-Founder stichting Include Now). Jad Kaddour was helaas ziek en kon niet komen spreken.

Bouchallikht had als thema samenleven, Reinerie besprak de gay community en Peperkoorn gaf zijn visie over welke stappen wij kunnen en wellicht moeten maken om als vak echt op diversiteit over te gaan.

Tot slot maakten wij in samenwerking met De Kleurrijke Top 100 een eigen Kleurrijke 50  van marketing, media en communicatie bekend, om vakgenoten zichtbaar te maken die met woord en daad de marketing-, media- en communicatiebranche inclusiever en meer divers maken.

Bekijk De Kleurrijke 50 hier. 

 
Logo_s diversiteitkopie
IDEA_logo_RGB       logo vea.nl_midden_Normaal