Nieuws

De congrescommissie is van start gegaan: Monique Bergers en Stéphanie Haarsma maken de club compleet.

Met aan het hoofd Dave Frauenfelder (Head of Commercial Communications Ziggo, VodafoneZiggo) gaat de nieuwe congrescommissie van start met de invulling van het congres voor komend seizoen.

Dave Frauenfelder: “Het MWG congres is al jaren een fenomeen wat de hele breedte van ons vakgebied aantrekt. Ik kijk er enorm naar uit om samen met de commissie en het bestuur iets bijzonders neer te zetten voor 2019. Samen zullen we de juiste ingrediënten bij elkaar brengen om ‘topgerechten’ te kunnen gaan serveren aan onze gasten. We zullen gaan zorgen voor een hoge mate van energie, inspiratie, interactie, humor en verrassingen in het vernieuwde programma. Hier wil je bij zijn!”

Congrescommissie 2018-2019

De Congrescommissie is verantwoordelijk voor het thema en het programma van het jaarlijkse MWG Mediacongres. Deze commissie wordt per congres samengesteld uit ervaren vakgenoten afkomstig uit verschillende disciplines.

Dave Frauenfelder
Dave Frauenfelder
VodafoneZiggo
Voorzitter
 
Roeland de Jong (2)
Roeland de Jong
Havas

 
Sonja Loth (2)
Sonja Loth
Social Inc.
Kees Wilbrink 2 (2)
Kees Wilbrink
Sanoma
Puck Landewe 2
Puck Landewé
Accell Group
 
Djemilah Dalhuisen (4)
Djemilah Dalhuisen
ING
Monique Bergers zw aangepast
Monique Bergers
Albert Heijn
Stephanie Haarsma zw aangepast 2
Stéphanie Haarsma
IDTV
 
Het MWG congres komend seizoen bevat in ieder geval de volgende onderdelen:
  • Interactiviteit
  • Variatie
  • Netwerken
  • Borrelen
Nog meer goed nieuws, er is al een key-note speaker met dito thema bekend. Wie dat is, dat houden we nog even voor onszelf…  

Stay tuned, tijdens het Nieuwjaarsevent maken we het eerste nieuws al bekend..

Wil je terugblikken naar het MWG Mediacongres van 2018, klik dan hier.
 

YIM (Young in Media) bestuur breidt uit voor de toekomst

 header YIM bericht

YIM begint het nieuwe seizoen met vier kersverse bestuursleden. Dit vanwege het vertrek van Bob Hollanders en Rogier Kentie en de ambitieuze plannen voor 2019. De vier nieuwe leden zijn Benjamin van der Kloet (innocent drinks), Malou van Oosterhoud (Wayne Parker Kent), Martijn Brons (XITE) en Tarek Othman (Exterion Media).
 
Voorzitter Marlot Lutjenkossink (Mediacom): “Naast het vervangen van de vertrekkende bestuursleden is het een doelgerichte keuze om het bestuur uit te breiden. Dit om de organisatie stapsgewijs te kunnen herpositioneren en het aanbod aan evenementen te blijven waarborgen. Wij willen er zeker van zijn dat we jonge mediatalenten ook in de toekomst zo goed mogelijk bedienen, door relevante meerwaarde te bieden tijdens de eerste jaren van hun carriere. Om die relevantie te waarborgen, is het belangrijk om kritisch naar onze eigen rol te blijven kijken.”
 
YIM sluit het kalenderjaar af met een Tafel van Tien: een exclusief huiskamerdiner met 9 YIMers en een moderator, die ditmaal wordt vertolkt door niemand minder dan Patrick Molleman (CEO Omnicom). Gedurende 5 gangen komt er een thema met meerdere substellingen aan bod waarover zal worden gediscussieerd. YIM bestuurslid en Tafel van Tien organisator Pénélope Mazloumidès (PHD): “De Tafel van Tien is een heel interessant evenement dat door het niveau aan tafel ontzettend populair is. Het biedt deelnemers de kans om zich in klein gezelschap kritisch te uiten en op gelijke voet te discussiëren met een doorgewinterde mediarot. Het feit dat ze zichzelf hiermee positief in de kijker kunnen spelen binnen de mediawereld maakt een ticket aan tafel zeer gewild.”
 
Het nieuwe jaar zal afgetrapt worden met de YIM Nieuwjaars-Pubquiz. Zoals altijd met wat lastige mediavragen, maar vooral ook om het nieuwe jaar gezellig met elkaar in te luiden.
 
YIM staat voor Young In Media en is onderdeel van MWG.
 
Zie hier wie er allemaal in het huidige YIM bestuur zitten. 
 

Nieuwe directeur bekend: Ariaen de Jong!

Ariaen de Jong
























We hebben vanaf 1 oktober een nieuwe directeur. Ariaen de Jong stapt na ruim 8 jaar bij RTL gewerkt te hebben als Manager Communicatie B-2-B, over naar MWG. Voor RTL bekleedde zij diverse marketingcommunicatiefuncties bij onder andere Etos en IP.
 
Ariaen de Jong: “Ik kijk uit naar deze nieuwe uitdaging bij MWG. Een mooie kans om mee te bouwen aan het merk MWG samen met het huidige bestuur en de commissies. Hoe kunnen we immers nog meer inspiratie bieden hoe je het beste verhalen kunt vertellen in de media? Het feit dat ik hiervoor alle ruimte krijg om dit te realiseren en dat in een medialandschap dat dynamischer is dan ooit, maakt me alleen maar nog enthousiaster!”
 
Ariaen de Jong volgt Meindert Jan Krijnsen op die afgelopen mei bekend maakte dat hij na 11 jaar klaar was voor een nieuwe uitdaging.
 
Eric Kip, Managing Director Exterion Media en voorzitter van MWG: “We zijn ontzettend trots dat MWG Ariaen aan zich heeft weten te binden. Met haar energie en kennis die ze heeft opgedaan binnen alle bloedgroepen waar MWG inspiratie voor biedt, halen we een vakvrouw van de bovenste plank in huis. We kijken uit om samen met haar een nieuw seizoen neer te zetten waarin we talent nog meer met elkaar gaan verbinden."

We heten Ariaen graag welkom en wensen haar heel veel plezier en succes met haar nieuwe job!