Nieuws

11-04-2019

De genomineerden voor de MWG AMMA Awards zijn bekend. De AMMA’s zijn al 19 jaar dé mediaprijzen voor de beste campagnes, opvallendste concepten en grootste talenten. Het recordaantal inzendingen is vakkundig en in verschillende rondes beoordeeld door professionals uit de branche. Donderdagavond 16 mei worden tijdens allOut, hét mediafestival van Nederland, de winnaars bekend gemaakt ten midden van honderden vakgenoten.

 

YIM Talent van het jaar

  • Thies van Zadelhoff – Mediaxplain*
  • Thomas van der Biezen – Greenhouse Group
  • Marco Woltersom – PHD Media
Het YIM Talent van het jaar is op 21 maart aan de hand van een workshop en presentatie bepaald.

Sales representative van het jaar

  • Rick Vriesema - Exterion Media
  • Mascha Colmans-de Graaf - Jean Mineur Mediavision
  • Eva Rozenbeek - Exterion MediaDe nominaties en winnaar van de Sales Representative van het Jaar (voorheen Carl Lipp-prijs) zijn bepaald door een online enquête onder adverteerders en mediabureaus, uitgevoerd door GfK.

Beste inzet van een medium

  • Het Perroncollege, leren terwijl je wacht! - Open Universiteit, ZIGT, Exterion Media
  • Hans Anders: Hoor wat je mist! - Hans Anders, Initiative, Talpa, Starkey, RTL
  • Volvo XC40 owns the streets - Volvo, Mindshare Greenhouse, Kinetic, Grey, Made for Digital

Beste content & engagement strategie

  • Opel zet de autobranche op zijn kop met Jade - Opel Nederland BV, J. Walter Thompson Amsterdam, WeberShandwick, Randstad, MediaCom
  • #myfirstblood - 2Basics, Riot Games en Gamers First
  • Mini restaurant van McDonald’s vergroot liefde voor het merk - McDonald's, OMD, TBWA, HKS, DDB Unlimited (Databay)
  • Bavaria Carnavalvrij - Swinkels Family Brewers, Mindshare Greenhouse, Fama Volat, Blauw Gras

Beste inzet van owned media

  • Hoe CadeauKalender van McDonald’s in 2018 alle doelstellingen overtrof! – McDonald's, OMD, DDB Unlimited (Databay), TBWA, HKS
  • Sony PlayStation: For The Players - MediaCom, Divimove

Beste media-innovatie

  • Contactloos doneren in een digitale abri – Justdiggit, JCDecaux en Kinetic (en met medewerking van Feeling Bright (concept), Lama Lama (design) en influencer marketingbureau IMA)
  • De personalisering van nieuws: smart radio & smart journalism - FD Mediagroep
  • Adscan: machine learning-tool helpt reclamevideo’s effectief te maken –Ster
  • Auping bedtijdverhaal - Auping, Mindshare Greenhouse Group, Buutvrij 

Beste mediaperformance

  • NS Flex, net zo flexibel als jij - Initiative, NS, N=5, Metrixlab
  • Tele2 Connected lounge - Tele2, iProspect, de Persgroep, De Ondernemer, Dentsu Aegis Network
  • VodafoneZiggo: a world class strategy in a local mobile era - VodafoneZiggo, Google, Greenhouse

Beste datastrategie

  • Lion King – Stage Entertainment - Greenhouse, Mindshare
  • Parkmobile: juist datamodel verlaagt customer churn met 50% - Parkmobile, MobPro
  • +15% omzet door dynamische weerdata bij A-Z Barbecue - Happy Idiots
  • BidWiser, 1/3e meer business door artificial intelligence - MediaCom, Specsavers, Greenhouse

Beste mediastrategie

  • Alle reden voor een Volkswagen - MediaCom, Greenhouse, Weareblossom, Achtung!
  • Neem je TV lekker mee, met Ziggo GO - OMD, J. Walter Thompson, Search Result
  • Hoe Samsung het jaarlijkse iPhone lanceringsfeestje verpestte - Publicis Groupe Starcom, Cheil, Boomerang 

Beste media research

  • Trusted Brands, Trusted Ads - Sanoma, Mediabrands Marketing Sciences, Alpha.One
  • How offline advertising drives reach and engagement on Facebook - Dentsu Aegis DNA en Amsterdam School of Communication Research (Universiteit van Amsterdam)Deze categorie heette voorheen de Hans du Chatinier-prijs.

Merk van het jaar

  • Hoe Ziggo onderscheidend vermogen vanuit media weet te realiseren – Ziggo, OMD, J. Walter Thompson Amsterdam, SearchResult, DisXT en Kumpany
  • LINDA. Het mediamerk voor alle leuke vrouwen van Nederland - Mood for Magazines 

Media-exploitant van het jaar

  • Wayne Parker Kent
  • de Persgroep
  • Qmusic 

Digitaal bureau van het jaar  

  • Storm Digital. Part of Accenture Interactive
  • Greenhouse
  • iProspect

Mediabureau van het jaar    

  • MediaCom
  • ZIGT
  • Initiative
  • Mediaxplain* 


19.03.2019

Op 16 mei vindt allOut plaats, hét mediafestival van Nederland bij Thuishaven in Amsterdam. Het dagprogramma met het thema 'Outspoken' bestaat uit keynotes en break-outs over innovatie, technologie, trends en ontwikkelingen binnen media. Voor alle informatie over het festival en de ticketlink: check MWG.nl/allOut

 
Patric_Dixon_Outspoken_1 Victor_Knaap_Outspoken 

Hier alvast een tipje van de sluier met de eerste sprekers:  

* Patrick Dixon (voorzitter Global Change) - Als vooraanstaand futurist en succesvol schrijver geeft keynote spreker Patrick Dixon zijn blik op de wereldwijde trends die de toekomst van de media-industrie gaan beïnvloeden, danwel domineren.

* Victor Knaap (Main Monk & CEO MediaMonks) - Hij leidt een van de meest succesvolle creatieve productiebedrijven ter wereld. Zijn zakelijk inzicht en kennis van de industrie maken hem tot een opinieleider voor de gehele digitale sector. Hij geeft zijn visie op de zeer snelle internationale groeistrategie van MediaMonks en de ontwikkelingen in het landschap.

* Menno Zevenbergen (Greenhouse_Conversational) - De opkomst van voice. Wordt jouw merk wel of niet uitgesproken?

* Annemarie Swijtink (McDonalds) & Rik Vandewall (McDonalds) - Always open for good times: hoe McDonald’s het favoriete restaurant van Nederland blijft in de digital age

* Wouter van der Horst (Rijksmuseum) - Avengers x Nachtwacht - het verbinden van visuele culturen

* Jarno Stolk (Bchain Media) - De impact van blockchain op de mediawereld.

* Taco Rijssemus (IDTV) - Content versus reclame, een routekaart voor contentmarketing 

 * Ronen Wolf (5PM) & Peter Minkjan (5PM) - YouTube for brands: building audiences and driving value for brands on YouTube

* Stefan Heremans (GfK) - Driving change, before change drives you.Voor elke media en marketing fanaat is dit een waardevolle dag om voorop te blijven lopen met de nieuwste inzichten.
  
De jury’s van de MWG AMMA Awards zijn bekend

Collage juryvoorzitters AMMA 2019_1

De jury’s van de MWG AMMA Awards zijn bekend. De AMMA’s zijn al 19 jaar dé mediaprijzen voor de beste campagnes, opvallendste concepten en grootste talenten. De inzendingen worden vakkundig en in verschillende rondes beoordeeld door professionals uit de branche. Dertien categorieën hebben een aparte jury met eigen voorzitter. De nominaties en winnaar van de Sales Representative van het Jaar (voorheen Carl Lipp-prijs) worden bepaald door een online enquête onder adverteerders en mediabureaus, uitgevoerd door GfK. Het YIM Talent van het jaar wordt gejureerd aan de hand van een workshop en presentatie.

Inzenden kan nog tot en met vrijdag 8 maart 17.00 uur via de online inzendmodule. Op donderdagavond 16 mei worden tijdens allOut, hét mediafestival van Nederland, de winnaars bekend gemaakt ten midden van honderden vakgenoten. 

De juryvoorzitters zijn:
Categorie  Juryvoorzitter 
Beste inzet van een medium  Melanie Vermolen, Dentsu Aegis Network
Beste content & engagement strategie Arthur Herpel, Brand New Telly
Beste inzet van owned media (nieuw) Marc Verschoor, Publicis Groupe
Beste media-innovatie Joris van Heukelom, MakerStreet 
Beste mediaperformance Léonie Koning, Initiative Media
Beste datastrategie (nieuw) Menno van der Steen, Marketing Sciences
Beste mediastrategie Edward Knol
Merk van het jaar Marc Oosterhout, N=5
Digitaal bureau van het jaar (nieuw) Steven Jongeneel 
Mediabureau van het jaar Kees Wilbrink, Sanoma
Media-exploitant van het jaar Maiko Valentijn, MediaCom
Beste media research  Katrien von Heijden-Kleintjes, ABN AMRO
YIM Talent van het jaar Lauren van der Heijden, de Persgroep
 
Klaartje Kuypers, voorzitter van de AMMA commissie en COO van BrandDeli licht toe: “Met trots presenteren we onze jurylijst van de AMMA Awards. Het is een mooie mix van ervaren vakgenoten en nieuw bloed. Met de toevoeging van drie nieuwe categorieën en de aanscherping van de criteria sluiten we naadloos aan op de ontwikkelingen in de markt. Tijdens allOut op 16 mei zetten we Outstanding werk en talent in de spotlight.” 
 
Bekijk hier de volledige lijst met juryleden. 
 

De inzending van de AMMA Awards is NU geopend! Met dit jaar drie nieuwe Awards: Digitaal bureau van het jaar, Beste datastrategie en Beste inzet van owned media
Amma_Letters
De inschrijving van de AMMA Awards is geopend! Inschrijven kan tot en met vrijdag 8 maart via de online inzendmodule. Op donderdagavond 16 mei worden tijdens allOut, hét mediafestival van Nederland, de winnaars bekend gemaakt bij Thuishaven Amsterdam.
 
De AMMA Awards zijn al 18 jaar dé mediaprijzen voor de beste campagnes, opvallendste concepten en grootste talenten. Om aan te sluiten op ontwikkelingen in de markt hebben we dit jaar drie nieuwe inzendcategorieën toegevoegd: Digitaal bureau van het jaar, Beste datastrategie en Beste inzet van owned media. Twee categorieën hebben een nieuwe naam gekregen: de Hans Du Chatinier-prijs heet voortaan Beste media research en de Carl Lipp-prijs is omgedoopt tot Sales representative van het jaar.
 
Inzenden kan voor de volgende 14 categorieën: 
  1. Beste inzet van een medium
  2. Beste content & engagement strategie
  3. Beste inzet van owned media
  4. Beste media-innovatie
  5. Beste mediaperformance
  6. Beste datastrategie
  7. Beste mediastrategie
  8. Merk van het jaar
  9. Digitaal bureau van het jaar
  10. Mediabureau van het jaar
  11. Media-exploitant van het jaar
  12. Beste media research
  13. Sales representative van het jaar
  14. YIM Talent van het jaar 
Klaartje Kuypers, voorzitter van de AMMA commissie en COO van BrandDeli licht toe: “Met de toevoeging van de nieuwe categorieën en de aanscherping van de criteria sluiten we naadloos aan op de ontwikkelingen in de markt. Tijdens de uitreiking van de AMMA Awards op 16 mei zetten we Outstanding werk en talent in de spotlight.”
 
Veel succes met het schrijven van de cases!
 

De congrescommissie is van start gegaan: Monique Bergers en Stéphanie Haarsma maken de club compleet.

Met aan het hoofd Dave Frauenfelder (Head of Commercial Communications Ziggo, VodafoneZiggo) gaat de nieuwe congrescommissie van start met de invulling van het congres voor komend seizoen.

Dave Frauenfelder: “Het MWG congres is al jaren een fenomeen wat de hele breedte van ons vakgebied aantrekt. Ik kijk er enorm naar uit om samen met de commissie en het bestuur iets bijzonders neer te zetten voor 2019. Samen zullen we de juiste ingrediënten bij elkaar brengen om ‘topgerechten’ te kunnen gaan serveren aan onze gasten. We zullen gaan zorgen voor een hoge mate van energie, inspiratie, interactie, humor en verrassingen in het vernieuwde programma. Hier wil je bij zijn!”

Congrescommissie 2018-2019

De Congrescommissie is verantwoordelijk voor het thema en het programma van het jaarlijkse MWG Mediacongres. Deze commissie wordt per congres samengesteld uit ervaren vakgenoten afkomstig uit verschillende disciplines.

Dave Frauenfelder
Dave Frauenfelder
VodafoneZiggo
Voorzitter
 
Roeland de Jong (2)
Roeland de Jong
Havas

 
Sonja Loth (2)
Sonja Loth
Social Inc.
Kees Wilbrink 2 (2)
Kees Wilbrink
Sanoma
Puck Landewe 2
Puck Landewé
Accell Group
 
Djemilah Dalhuisen (4)
Djemilah Dalhuisen
ING
Monique Bergers zw aangepast
Monique Bergers
Albert Heijn
Stephanie Haarsma zw aangepast 2
Stéphanie Haarsma
IDTV
 
Het MWG congres komend seizoen bevat in ieder geval de volgende onderdelen:
  • Interactiviteit
  • Variatie
  • Netwerken
  • Borrelen
Nog meer goed nieuws, er is al een key-note speaker met dito thema bekend. Wie dat is, dat houden we nog even voor onszelf…  

Stay tuned, tijdens het Nieuwjaarsevent maken we het eerste nieuws al bekend..

Wil je terugblikken naar het MWG Mediacongres van 2018, klik dan hier.
 

YIM (Young in Media) bestuur breidt uit voor de toekomst

 header YIM bericht

YIM begint het nieuwe seizoen met vier kersverse bestuursleden. Dit vanwege het vertrek van Bob Hollanders en Rogier Kentie en de ambitieuze plannen voor 2019. De vier nieuwe leden zijn Benjamin van der Kloet (innocent drinks), Malou van Oosterhoud (Wayne Parker Kent), Martijn Brons (XITE) en Tarek Othman (Exterion Media).
 
Voorzitter Marlot Lutjenkossink (Mediacom): “Naast het vervangen van de vertrekkende bestuursleden is het een doelgerichte keuze om het bestuur uit te breiden. Dit om de organisatie stapsgewijs te kunnen herpositioneren en het aanbod aan evenementen te blijven waarborgen. Wij willen er zeker van zijn dat we jonge mediatalenten ook in de toekomst zo goed mogelijk bedienen, door relevante meerwaarde te bieden tijdens de eerste jaren van hun carriere. Om die relevantie te waarborgen, is het belangrijk om kritisch naar onze eigen rol te blijven kijken.”
 
YIM sluit het kalenderjaar af met een Tafel van Tien: een exclusief huiskamerdiner met 9 YIMers en een moderator, die ditmaal wordt vertolkt door niemand minder dan Patrick Molleman (CEO Omnicom). Gedurende 5 gangen komt er een thema met meerdere substellingen aan bod waarover zal worden gediscussieerd. YIM bestuurslid en Tafel van Tien organisator Pénélope Mazloumidès (PHD): “De Tafel van Tien is een heel interessant evenement dat door het niveau aan tafel ontzettend populair is. Het biedt deelnemers de kans om zich in klein gezelschap kritisch te uiten en op gelijke voet te discussiëren met een doorgewinterde mediarot. Het feit dat ze zichzelf hiermee positief in de kijker kunnen spelen binnen de mediawereld maakt een ticket aan tafel zeer gewild.”
 
Het nieuwe jaar zal afgetrapt worden met de YIM Nieuwjaars-Pubquiz. Zoals altijd met wat lastige mediavragen, maar vooral ook om het nieuwe jaar gezellig met elkaar in te luiden.
 
YIM staat voor Young In Media en is onderdeel van MWG.
 
Zie hier wie er allemaal in het huidige YIM bestuur zitten. 
 

Nieuwe directeur bekend: Ariaen de Jong!

Ariaen de Jong
























We hebben vanaf 1 oktober een nieuwe directeur. Ariaen de Jong stapt na ruim 8 jaar bij RTL gewerkt te hebben als Manager Communicatie B-2-B, over naar MWG. Voor RTL bekleedde zij diverse marketingcommunicatiefuncties bij onder andere Etos en IP.
 
Ariaen de Jong: “Ik kijk uit naar deze nieuwe uitdaging bij MWG. Een mooie kans om mee te bouwen aan het merk MWG samen met het huidige bestuur en de commissies. Hoe kunnen we immers nog meer inspiratie bieden hoe je het beste verhalen kunt vertellen in de media? Het feit dat ik hiervoor alle ruimte krijg om dit te realiseren en dat in een medialandschap dat dynamischer is dan ooit, maakt me alleen maar nog enthousiaster!”
 
Ariaen de Jong volgt Meindert Jan Krijnsen op die afgelopen mei bekend maakte dat hij na 11 jaar klaar was voor een nieuwe uitdaging.
 
Eric Kip, Managing Director Exterion Media en voorzitter van MWG: “We zijn ontzettend trots dat MWG Ariaen aan zich heeft weten te binden. Met haar energie en kennis die ze heeft opgedaan binnen alle bloedgroepen waar MWG inspiratie voor biedt, halen we een vakvrouw van de bovenste plank in huis. We kijken uit om samen met haar een nieuw seizoen neer te zetten waarin we talent nog meer met elkaar gaan verbinden."

We heten Ariaen graag welkom en wensen haar heel veel plezier en succes met haar nieuwe job!