Di 3/10/17 Energie van diversiteit verslag en columns

Op dinsdag 3 oktober sloegen de drie brancheorganisaties de handen ineen voor het thema "Energie van Diversiteit". Centraal op deze middag stond het versnellen van kansen door diverser te communiceren naar doelgroepen, diverser te acteren in marketing, diverser te rekruteren van teams en diverser te organiseren als bedrijf. Hoe ver is de mediabranche al? Welke goede voorbeelden zijn er? Zijn de voordelen van diversiteit (economisch) hard te maken? IAA, IAB en MWG maakten samen de balans op tijdens een middag die werd gemodereerd door Victoria Koblenko en insider Willem-Albert Bol.

Programma
 
  annemarie-van- asselen   philip-sijthoff       joanny-lijbers     victoria-koblenko_bla   willem_albert-bol

Annemarie van Asselen, (founder women development boutique), ging dieper in op deze energie en vooral wat voor kansen dit biedt als bedrijf.
Ook Philip Sijthoff (head of marketing Facebook Benelux) gaf een kijkje in de keuken van Facebook. Want waarom kiest deze wereldwijde speler er voor om teams samen te stellen uit verschillende nationaliteiten?
Joanny Lijbers (Marketing Director PC Benelux bij Unilever) vertelde over de "#Unstereotype campagnes van Unilever.

De columns nog een keer teruglezen?

column Evert Bronkhorst
column Nadine Ridder
column Rianne Dragt
column Stephan Alspeer

Frank.news schreef een verslag over de middag.


 
evert_bronkhorst Martijn_Nekoui   nadine_ridder   rianne_dragt   stephan_alspeer


Evert Bronkhorst (strategy director Vizeum Netherlands)
Martijn Nekoui (CEO & Founder MOAM)
Nadine Ridder (Freelance Creative Strategist)
Rianne Dragt (Founder Moxi.Biz)
Stephan Alspeer (a.i. Digital Strategist & Founder Difrenti.nl)

Tijdens ‘Energie van Diversiteit’ werden concrete handvatten aangereikt voor omdenken, het activeren van vakgenoten en de rol van leiderschap en durf. Dit werd gedaan aan de hand van diverse sub-thema’s als inclusie, inzichten in doelgroepen, un-stereotyping, casting van teams