Algemene mediabeschouwingen 20/9/16 verslag & foto's

De Algemene mediabeschouwingen zijn weer geweest! In het bekende debatcentum De Rode Hoed werden op 20 september, door het mediakabinet, de ontwikkelingen en verwachtingen binnen ons vakgebied bediscussieerd. 
 
Dit jaar hebben we voor het eerst een oppositie toegevoegd. De oppositie ging in stevig debat met de ministers. Ben van der Burg vroeg voorafgaand welke thema's er voor de bezoekers op dit moment actueel zijn. Onderstaande wordcloud is hiervan een mooie weergave.
 
Tagcloud
 
WAT HEB JE GEMIST?
in het kort
"Einde reclame is nabij."
Reclame heeft z’n beste tijd gehad. Dat is niet de conclusie van een grootscheeps onderzoek, maar een stelling van Ruud de Langen (Mindshare) bij de opening van de jaarlijkse mediabeschouwingen. MWG organiseert traditioneel op Prinsjesdag een sessie, waarin aan de hand van een aantal stellingen de stand van zaken in de mediawereld wordt geanalyseerd en waarin we met z’n allen vooruit kijken. De Rode hoed was de plaats van handeling en gespreksleider Ben van der Burg memoreerde dat diezelfde Rode hoed tien jaar geleden Mobile Monday herbergde. “Dat mobiel gaat nog eens heel groot worden”, riepen we toen. De ouderen in de zaal herinneren het theater vooral als studio van Sonja Barend.

Voor en na het debat rondom een stelling kon er gestemd worden door het publiek. Hieronder kun je het verschil in meningen voorafgaand en na de desbetreffende debatten terugzien:
 
Stelling 1 advertising doet er niet meer toe
 
Stelling 2
 
te veel mensen verdienen te veel geld aan
 
Stelling 3
 
bureaus en publishers
 
Stelling 4
 
liever 10
 

Voor een volledig verslag van de middag, klik hier

Mediakabinet:
 
Ben van der burg 80 x80 step0001 Ruud de langen 80 x 80 Slaven mandic 80 x80
Ben van der Burg Susanne Damen Ruud de Langen Slaven Mandic
Moderator Minister van adverteerders Minister van bureaus Minister van media-exploitanten
       
Ben van der Burg was voor de tweede keer voorzitter van het mediakabinet
Susanne Damen Manager brand- & contentmarketing bij Samsung Electronics
Ruud de Langen - CEO Mindshare
Slaven Mandic - CEO en partner Wayne Parker Kent

Oppositie:
 
Thijs Boon Esther Overmars Kees Wilbrink
Thijs Boon Esther Overmars Kees Wilbrink
CEO Vice media Benelux Strategy lead UM Director ad sales BrandDeli