Over MWG

De MWG is dé branchevereniging van en voor mensen in de commerciële communicatie met een passie voor media. Onze leden zijn werkzaam bij onder meer adverteerders, media-, digitale- en onderzoeksbureaus, media-exploitanten en uitgevers. Het doel van de MWG is de kennis op mediagebied van leden en vakgenoten te verbreden en verdiepen. Dit doen we door verbindingen te leggen tussen media partijen en door een platform te zijn voor mensen die zich bezighouden met commerciële media. Dankzij MWG kunnen zij elkaar regelmatig ontmoeten, inspireren en hun kennis vergroten.

De MWG is in 1971 opgericht met als doel om via diverse bijeenkomsten en publicaties de kennis op mediagebied van leden en vakgenoten te verbreden en verdiepen. Daarnaast is MWG een sociaal platform dat de mogelijkheid biedt mensen uit het vak te ontmoeten.

De vereniging wordt geleid door het bestuur en diverse commissies die bestaan uit specialisten uit diverse disciplines binnen het mediavak. Zij organiseren o.a. het jaarlijkse MWG Mediacongres en de jaarlijkse MWG AMMA Awards. Ook organiseert MWG zeven keer per jaar een themamiddag.

Missie
MWG streeft er naar om de professionaliteit in de mediabranche te verhogen. Dit doen we door verbindingen te leggen tussen media partijen en door een platform te zijn voor mensen die zich bezighouden met commerciële media. Dankzij MWG kunnen zij elkaar regelmatig ontmoeten, inspireren en hun kennis vergroten.
 
Visie
MWG wil alle mediaprofessionals verbinden.

Lid worden van MWG? 
Ben je werkzaam in de media of marketingcommunicatie en wil je ook lid worden van MWG? Of je nou aan de start van je carrière staat of juist al jarenlange ervaring hebt; iedereen die op de hoogte wil blijven van nieuwe ontwikkelingen rondom media is welkom!